top of page

מסע שורשים ליבשת השחורה

עודכן: 9 בספט׳ 2021

אתמול בערב זכיתי לספר את סיפורי בפני מורות בית הספר 'חזון עובדיה' בבאר שבע. הוזמנתי על ידי קרובת משפחתי לאה. והעונג וההתרגשות היו בשיאם.

שיתפתי בפני הצוות את חלום הילדות, עוד מגיל צעיר לטייל בעולם ולהכיר אותו, על תרבויותיו השונות. על שבטי ישראל הפזורים בין קנדה לגאנה. בין ישראל לתפוצות.

שיתפתי על החיפוש שלי אחר זהותי בתצרף הצבעים העלסופי של העולם, על הרצון העמוק ומשאלת הלב לחקור ולגלות, אשר הובילו אותי למסע שורשים 'הביתה' למערב היבשת השחורה, גאנה, באוקטובר 2018.

היתה זו הרצאה מאוד מרגשת. בפני קהל מורים דתי-תורני בבי'ס בליווי מצגת שהכנתי 'להעז לחלום' מה שניצור הוא שיהיה. בהשראת לוהאריה Louharya.


ההרצאה היתה מלווה בקלפי המסרים מאת לואהריה. בצירוף תמונות סרטונים ותובנות עומק מהמסע.

שיתפתי דרך המצגת כיצד הדברים אותם חלמתי, עוד כילדה, התממשו לכדי מציאות חיה. בהשראת ספרו המרתק ומרגש של ד'ר אורי שוורצמן' רופא לבן אלים שחורים' - על רפואת הנפש בג' ונגלים של מערב אפריקה אשר פתח את התיאבון ו הדימיון לצאת ולחקור, בעקבות תיאורי המקרה והסיפורים שפגשתי מעל דפיו.

כך למשל, זכיתי לפגוש שבט יהודי בגו'נגלים של מערב אפריקה, לשבת עם הפסיכיאטר של הכפר כשהוא מטפל במכשפה המנודה מן הכפר, על מעלליה השונים. ולראות כיצד והאם בכלל, מתחברת רפואת הנפש המערבית עם התפיסה השבטית האפריקאית. שיתפתי אותם כיצד, כיוצרת, זכיתי ללמוד קדרות על אובניים ידניות, מהקדר המקומי. ועוד ועוד.


בתוך כך, הסברתי על תפקיד ישראל בהקשר העולמי, המשמעות העמוקה, כפי שאני רואה אותה ותפקידנו להוות 'אור לגויים'. מה זה אומר. בעצם.

לקחתי סיכון עמוק להביא כזו תפיסה שונה בפני קהל שכזה. לשתף על אורך חיים כזה הרפקתקני, חוקר ופתוח. לרגעים היה נדמה שעברתי את הגבול. הקהל תהה אם אני יהודיה - איך זה יכול להיות שאני מכילה ומתחברת לככ הרבה גוונים. זה היה פשוט מרגש לספר להם על הדרך שעברתי ועל הזהות הרחבה שפיתחתי לאורך שנות העבודה הפנימית. בעשור בו אני לומדת באוניברסיטה הקוסמית.

בסוף ההרצאה שאלתי את הקהל מה החלום שלהם?!? החברים פתחו אחד מקלפי המסרים מאת לואהריה - והיה מדהים לחוות יחד את הדיוק במענה. את התשובות לשאלות שהגיעו, למי שמעז לחלום.

תודה לך לאה פרץ על הדלת הפתוחה. ועל הבמה לחלוק את סיפורי באומץ ושמחה. תודה על סדנא מרתקת. זוהי זכות גדולה ותחושת שליחות גדולה .


רגע לפני זכיתי לחגוג עם אמא יהודית גבסי יומולדת ולקפוץ לתה של נחת ותובנות של החיים עם סבתא ג'ריה, האישה של חיי. זכות גדולה, תודה


6 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page